Cum sa-ti cresti afacerea atragand clienti cu PPC ?

Publicitatea folosind PPC (Pay-Per-Click) este una dintre cele mai rapide modalitati folosite pentru atragerea traficului, a utilizatorilor reali si a posibililor clienti catre website-ul dumneavoastra.

Este cunoscut faptul ca afacerile noi au nevoie de clienti ca de aer si ca atragerea clientilor catre website in mod 'organic' poate lua timp indelungat. Pentru cei care sunt la inceput de drum … timpul este aur…

Utilizati PPC pentru atragerea clientilor si cresterea afacerii

Si totusi, majoritatea celor care incearca sa seteze o campanie PPC au tendinta de a se simti depasiti de situatie si de cele mai multe ori, renunta la aceasta idee.

Exista atat de multe optiuni disponibile cand ne referim la publicitatea PPC si atat de multi factori care trebuiesc luati in considerare – ca sa nu mai mentionam si jargonul (limbajul de specialitate) care de cele mai multe ori ii incurca pe cei aflati la inceput de drum – astfel incat cei care vor sa porneasca o campanie PPC se simt pierduti inca de la inceput.

In ciuda acestor dificultati, noi am identificat cativa pasi simpli care pot fi de ajutor afacerilor aflate la inceput de drum pentru a creea rapid si cu success o campanie PPC.

  • Intotdeauna trebuie sa porniti prin definirea telurilor/scopurilor/misiunii

    Asa cum se intampla de obicei in marketing, o campanie PPC trebuie sa inceapa cu identificarea scopului, a obiectivelor de atins.

    Ganditi-va la rezultatele pe care doriti sa le obtineti utilizand PPC, zonele pe care doriti sa le targetati (sa le atingeti), tipul utilizatorilor care vor raspunde cel mai probabil la reclamele dumneavoastra si la categoriile de produse sau servicii pe care doriti sa le promovati utilizand acest canal.

    Avand misiunea clar definita va fi mult mai usor sa intelegeti care dintre 'uneltele' disponibile pot fi utilizate si ce date merita avute in visor pentru a merge mai departe.

  • Identificati pentru utilizare cele mai bune cuvinte cheie (keywords)

    Selectarea cuvintelor cheie pe care doriti sa le utilizati in campanie reprezinta tot ce este mai important in PPC.

    Daca facem referire la costul acestor cuvinte cheie, unele industrii sau sectoare de activitate pot fi extrem de scumpe. Este bine de stiut ca expresiile generale (broader terms) care sunt mai des utilizate sunt de obicei mai scumpe in timp ce termenii mai exacti sau expresiile mai putin folosite costa mai putin.

    Termenii exacti sunt ideali in special in cazul in care acoperiti o anumita parte din piata, de obicei numita "nisa". Unelte ca Google Keyword Planner (care este disponibil gratuit utilizand AdWords) pot fi de mare ajutor in aceasta zona deoarece pot dezvolta idei pentru alegerea cuvintelor cheie dar si previziuni in ceea ce priveste bugetul necesar.

    Consultarea echipei din care faceti parte este de asemenea de mare ajutor in gasirea unor cuvinte cheie pe care le-ati fi omis in cazul in care ati fi lucrat singur la construirea listei necesare.

  • Stabiliti bugetul

    Unul dintre cele mai mari avantaje in utilizarea publicitatii PPC este faptul ca permite o flexibilitate marita in ceea ce priveste stabilirea si modificarea bugetului zilnic.

    Luand in considerare previziunea facuta de Keyword Planner, stabiliti-va un buget zilnic care sa fie agreat de dv. Dupa o perioada in care campania va rula conform buetului stabilit, acesta poate fi ajustat in concordanta cu performantele obtinute.

  • Tineti sub observatie campania PPC

    Fiti pregatiti sa investiti timp zilnic in aceasta activitate. Observati in permanenta datele obtinute si modificati la nevoie anunturile facute pentru a va putea indrepta pe directia dorita catre atingerea scopurilor.

    Publicitatea PPC nu va va fi in avantaj daca ignorati acest pas deoarece factorii care o influenteaza se modifica in permanenta – tineti cont de faptul ca aceasta este o licitatie in timp real.

  • Nu va temeti sa cereti ajutorul

    La inceput este ceva normal ca sa aveti neclaritati, fara indoiala. Dar nu aveti de ce sa va temeti, nu sunteti singuri in acest proces iar suportul celor de la Google devine din ce in ce mai prietenos cu utilizatorii pe zi ce trece.

    Acum puteti chiar sa contactati un expert AdWords care se afla doar la un click distanta, prin intermediul telefonului sau personal pe chat. Chat-ul este preferat deoarece poate fi utilizat chiar si intr-un birou in care apelurile interminabile ar enerva colegii de lucru.

  • Educati-va continuu

    Asigurati-va ca sunteti informati in permanenta cu privire la schimbarile sau trend-urile din zona PPC. Fiind un sector dinamic, PPC evolueaza in permanenta.

    Aceasta presupune faptul ca persoanele care activeaza in acest sector trebuie sa citeasca si sa se informeze tot timpul pentru a putea fi in fruntea plutonului. Daca va simtiti pierdut sau ramas in urma nu uitati ca exista companii si specialisti in domeniu care pot efectua un audit al reclamelor folosite si pot recomanda cele mai bune practici pentru a va inbunatati vizibilitatea in spatiul virtual.

Aici am incercat sa intindem o mana de ajutor referitor la cresterea afacerii prin atragerea clientilor folosind PPC.

Suntem interesati sa aflam ce ganditi referitor la cele scrise mai sus si la publicitatea PPC. V-ati planificat sa utilizati Pay-Per-Click ca parte a actiunilor viitoare de marketing? Trimiteti-ne un mail, vrem sa va 'auzim' parerile.

Nou!

Atrage clienti cu PPC

Cum poti sa-ti maresti afacerea si sa-ti cresti numarul clientilor care iti viziteaza site-ul?

Citeste aici
Nou!

Un nou magazin online?

5 sfaturi utile celor care doresc sa porneasca pe un nou drum si sa-si deschida un magazin online

Detalii aici
Featured

Cursuri de limba engleza

Asiguram online (Skype) cursuri de limba engleza (British English) cu profesor roman calificat si cu experienta in UK.

Da, ma intereseaza!